میزگرد تخصصی RTO ها حلقه مفقوده اکوسیستم تحقیق و توسعه در ایران

۱۵ آذر ۱۴۰۲ | ۱۹:۲۸ کد : ۲۲۹۱۵ اخبار پارک
تعداد بازدید:۲۵۵
میزگرد تخصصی RTO ها حلقه مفقوده اکوسیستم تحقیق و توسعه در ایران

سخنرانی rto حلقه مفقوده اکوسیستم تحقیق و توسعه در ایران و معرفی تبادل فناوری برای تجاری سازی محصولات فناورانه مورخ ۱۵ آذر در سالن کنفرانس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان برگزار شد.

در این جلسه که به پیشنهاد دکتر فرجی رییس پارک علم و فناوری و دکتر نجارزادگان مدیر مرکز رشد دانشگاه کاشان برگزار شد، شرکتهای فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری حضور داشتند. ابتدا دکتر علوی، مدیرعامل شبکه تبادل فناوری حل چالشهای صنعتی با رویکرد نوآوری باز و نوآوری بسته توضیح داده شد و بر اساس پیچیدگی های چالش صنعتی، روشهای مختلف حل مسئله بررسی شد و اینکه چطور با ظرفیت ۹۳۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور نیازهای صنعتی مرتفع می شود. در ادامه نحوه فعالیت کارگزاران تبادل فناوری در سراسر کشور برای تجاری سازی محصولات فناورانه تشریح شد و نمونه های موفق پروژه های صنعتی انجام شده و گردش مالی چند میلیون دلاری آنها بررسی شد.

در ادامه حاضران، شرکتها و محصولات خود را معرفی کردند و آقای دکتر دهقانی مدیر توسعه نظام‌های فناورانه جایگاه تحقیق و توسعه در ایران و کشورهای مختلف را توضیح دادند و میزان هزینه های تحقیق و توسعه نسبت به GDP کشورها را نشان دادند و در ادامه لزوم نهادهای واسط بین عرضه کنندگان فناوری و متقاضیان فناوری تحت عنوان RTOها بیان شد و سعی شد جایگاه شرکتهای فناور و دانش بنیان در نظام تحقیق و توسعه تشریح شود.

کلید واژه ها: فناوری تبادل فناوری علم فناوری پارک علم فناوری توسعه تحقیق توسعه صنعتی دکتر تحقیق علم


نظر شما :