شهدای شاخص علم و فناوری و زیست بوم دانش بنیان کشور

۱۶ مهر ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۰ کد : ۲۰۷۱۴ خبر ویژه پارک
تعداد بازدید:۱۸۵۰
مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: دشمنان ما خود می دانند که نمی توانند مسیر رشد و توسعه علمی ایران را متوقف کنند زیرا دانشمندان ایرانی شاگردانی را تربیت کرده اند که در نبود آنها راهشان را ادامه می دهند.
شهدای شاخص علم و فناوری و زیست بوم دانش بنیان کشور

پرویز کرمی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش خبرگزاری جمهوری اسلامی ضمن گرامیداشت یاد شهید محسن فخری زاده از دانشمندان هسته ای و دفاعی کشور افزود: به هیچ عنوان رفتن و فقدان دانشمندان ایرانی خللی در رشد و توسعه علمی ایران ایجاد نمی کند از این منظر که این دانشمندان زیست بومی را ایجاد، ساختاری را فعال و شاگردانی را تربیت کرده اند که می توانند راه آنان را ادامه دهند.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در گفتگو با ایرنا بیان کرد: هرچند فقدان دانشمندانی مانند شهید فخری زاده، احمدی روشن، تهرانی مقدم، شهریاری ها، رضایی نژادها و عزیزانی که سنبل مقاومت، علم و فناوری بودند، یک خسران بزرگ برای ما و ملت ماست اما راه آنها با رفتنشان، مسدود نمی شود، چراکه آنها در محیطی رشد کرده و زندگی کرده اند که می دانستند دشمنان هر لحظه ممکن است آنها را به شهادت برسانند. به همین منظور ساختاری را ایجاد کردند که فرزندان و افراد بسیاری در آن قرار بگیرند و رشد کنند تا نیازهای علمی کشور را برآورده کنند.

کرمی گفت: این ساختار در حال حاضر به عنوان زیست بوم نوآوری و فناوری شناخته شده است که نیروی محرکه اصلی آن، نیروی انسانی متخصص است. خوشبختانه ما در کشور دانشگاه ها و مراکز پژوهشی خوبی در اختیار داریم که همیشه باعث شدند رتبه های علمی خوبی توسط آنها در دنیا کسب شود.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری یادآور شد: اینکه می بینید ما مورد تحریم واقع شده ایم، دلیل آن توانایی ها و رشدی است که ایران در زمینه علم داشته است و دشمنان ما می دانند نمی توانند مسیر رشد علمی ایران را متوقف کنند. بنابراین برای اینکه مسیر این رشد را کند کنند، یکی از راه های آنها تحریم و ترور دانشمندان و نیروی های اصلی این حوزه بوده است.

وی افزود: آنها باید بدانند که ممکن است با شهادت این بزرگان مسیر حرکت کند شود اما متوقف نمی شود و بن بست ندارد. ایران اسلامی در این سال ها توانسته خود را از بحران ها به سلامت عبور دهد و این بار نیز از بحران تحریم عبور خواهد کرد.


( ۲۸ )

نظر شما :